Szybki kontakt

Dzień dobry! W czym możemy Ci pomóc?

icon_widget_image Pon-Pt: 8:00 - 16:00; Sobota: nieczynne icon_widget_image 41-605 Świętochłowice, ul. Chorzowska 109 icon_widget_image + (48) 785 105 106 icon_widget_image biuro@top360.pl

Facility Managment

Faclity Managment

„FM to funkcja w organizacji integrująca ludzi, miejsca i procesy  w ramach zagospodarowanej przestrzeni. Jej celem jest poprawa jakości życia ludzi i efektywności działalności podstawowej”

Norma ISO 41011 (EN): „Organizational function which integrates people, place and process within the built environment with the purpose of improving the quality of life of people and the productivity of the core business”

Termin FM ma źródło anglosaskie dlatego dla pełnej świadomości znaczenia terminu warto jednak znać tłumaczenie terminu, które mogłoby wyglądać tak:

  • Zarządzanie obiektami – jeśli weźmiemy pod uwagę materialny przedmiot FM-u związany z budynkami.
  • Zarządzanie udogodnieniami – jeśli weźmiemy pod uwagę interes pracownika i zbiór udogodnień dla niego, mogących mieć wymiar materialny (wygodne biurko), jak i niematerialny (usługa np. corporate wellness). 
  • Zarządzanie ułatwieniami – jeśli weźmiemy pod uwagę procesowy i służebny charakter FM-u względem podstawowej działalności biznesowej (złożona usługa, np. otwarcie całej nowej placówki w nowej lokalizacji).

Nasz program Facility Management skupia się na konsolidacji naszych usług oraz dostawców, oferujących usługi pakietowo i współpracujących na rzecz uzyskania optymalnych kosztów eksploatacyjnych danej nieruchomości, oraz osiągnięcia celu jakim jest stworzenie optymalnego środowiska pracy.

Działalność Facility Management można odnaleźć w wielu obszarach:

  • W części technicznej
    • Infrastruktura techniczna
    • Stanowisko pracy
    • Przestrzenie zewnętrzne
    • Sprzątanie
    • Media
  • W części organizacyjnej
    • Wizerunek organizacji
    • Bezpieczeństwo i Higiena Pracy, Środowisko
    • Informatyka i telekomunikacja
    • Logistyka
    • Wsparcie podstawowej działalności

Wartości dla biznesu podstawowego 
Ludzie Wzrost satysfakcji z pracy Wzrost kultury pracy Wzrost produktywności Wsparcie dla współpracy zespołów Podniesienie komfortu pracy
BudynkiPoprawa wizerunku obiektu  Wzrost wartości obiektu  Ograniczenie awarii
Procesy Wsparcie dla elastyczności